divendres, 31 de gener del 2014

ENTREVISTA A L'ANDREA MOTIS




Nom i cognoms: Andrea Motis Estrada- Any de naixement: 9 de Maig de 1995- Una foto actual- Professió o estudis actuals: Estudis musicals de grau mig finalitzats.- Perquè va estudiar en aquesta escola? Perquè visc al barri de St Andreu i els meus pares van considerar que era d'una mida molt "bona", , on alumnes i professosrs es coneixen i es parlen pel nom, hi havia proximitat enre les monges al parvulari i els nens i nenes més petits, podiem (la meva germana Carla i jo) quedar-nos-hi fins l'ESO, és a dir, 13 anys en total i estalviar-nos un canvi d'escola en cas que en aquesta estiguéssim a gust.- Pot explicar un o dos records de l’escola que tinguin una importància especial per a vostè?Tinc moltíssims records a l'escola, ja que hi vaig passar 13 anys. Alguns que recordo especialment són la organització del concert solidari dels últims anys, a l'ESO, on baixavem a la sala d'actes acabada d'innaugurar i assajavem tots els temes i les actuacions preparades.
També recordo molt excursions i crèdits de síntesi on ens ho passavem genial. Anant en bicicleta pel delta de l'Ebre i dormint a l'Alberg de joventut, a 2n d'ESO. De més petita, per exemple, recordo els dies de pluja que a l'hora del pati ens quedavem a classe i jugavem a jocs de la classe o llegiem els llibres que hi teniem, aixo m'encantava. A vegades podiem sortir pel passadís i estar amb els d'altres classes,i de vegades no. I aquests dies que plovia, a l'hora de dinar (jo sempre m'havia quedat al menjador) veiem pel·licules a la sala de la capella. També m'encantava.
A l'ESO, a l'hora del menjador, ja al pati de baix, molt sovint portavem una guitarra amb amics i tocavem i cantavem.
- Conserva alguna amistat de l’escola? Es veuen habitualment?Sí. Veig sovinc a uns quants amics de l'escola, encara que no coincideixo amb ells pràcticament enlloc, només si em venen a veure a concerts o coses així. Ens veiem  perquè quedem per fer un viatget a l'estiu d'alguns dies, com l'estiu passat amb 3 amigues del cole a Mallorca, o perque quedem per veure'ns i parlar.
- Quines assignatures hi havia? Quina era la seva assignatura preferida?Hi havia les bàsiques: Català, Castellà, Anglès, C.socials, C. Naturals (a primària), que eren Física, Química i Biologia a l'ESO, Ciutadania, que m'agradava molt. Plantejàvem problemes morals que podiem tenir a la vida qüotidiana i parlavem de com arribar a negociar problemes per posar-nos d'acord.. teniem molts profes com l'Helena, la Mercè Julià (que ens feia aquesta classe), la Mercè Abad, la Rosa Maria, l'Àngels, la Fina, etc. que ens procuraven ensenyar sempre més enllà de la matèria. Trobo que és molt important això en els profes.
Altres assignatures eren Educació Física amb en Sebastià i en David, tutoria, matemàtiques, informàtica, a primària feiem Tallers o Racons, que es dividien en 4 racons, i també tinc molt bon record, perquè feiem moltes coses diferents, des de jocs d'ordinador, fer galetes,  dibuixar la família, fer collarets de macarrons, jocs d'endevinalles o entre nosaltres algun tipo de jocs, i coses així. Era molt divertit i apreniem moltes activitats diferents. Plàstica, ue també era una de les meves assignatures preferides, …
També feiem a primaria l'assigntura de Biblioteca, que m'agradava moltíssim, m'encanta llegir. I haviem de fer fitxes dels llibres que agafavem, amb dibuix, molta informació, resum per capítols, etc.. i el profe (Jordi "de medi", el Jaume…" ens llegien fragments de d'un llibre cada setmana fins que l'acabàvem.
En general m'agradaven molt totes, potser la que menys va ser informàtica, que no m'atreu tant o el Projecte de Recerca que al final se'm va fer pesat, recordo. Ara, el viatge, els de la primera promoció a Londres, va ser genial!!
- Té un record especial d’alguna germana?Sí, de la germana Carmen, que estava vigilant la biblioteca a les hores d'estudi.
La germana Ma Jesús, que ens feia classe de Castellà i de religió alguns anys, molt disciplinada i molt agradable, per això.
També la hermana América que estava al pati i al menjador, la hermana Evangelina que ens feia classe de religió a 5è o 6è i se'n va anar a Menorca, em sembla. Ens feia cantar a classe i buscar els versets de la bíblia a l'exàmen.
La hermana Camino que era la directora i ens la trobavem de tant en tant, no gaire, sempre amb bona cara serena i bon humor.
- Té un record especial d’algun professor/a? Sí, molt bon record de tots, que encara els veig!- Quants alumnes hi havia a la classe? Eren tot nenes o nens i nenes? Portava uniforme? Erem normalment uns 24 alumnes per classe, 2 línies. Portavem la bata de ratlles sempre, fins a la primària.- Quins idiomes va estudiar? Català, castellà i anglès. Amb quina llengua es feien les classes? Les classes generals es feien en català.- Ha canviat molt el pati? Quins jocs feien? No ha canviat gaire, que jo sàpiga de que vaig marxar ara fa 3 anys.Quan jo anava a parvulari, però, el pati petit era la meitat de gran, no l'havien aixamplat encara i a la paret del fons (que ja no hi és, perquè és més ample), hi havia dibuixos de flors, un bambi i més coses de colors. També hi havia un parell d'arbres (dels quals alguna vegada haviem caigut) amb terra, entre el pati gran i el pati petit. després hi van posar la reixa metàl·lica.Els jocs de quan anava a primària eren Polis i cacos, mames i papes, sempre predominava el futbol on la majoria eren nens jugant, i després cada grupet tenia els seus jocs o els seus temes particulars. També més endavant jugavem a saltar a corda i alguns dies feiem coses que estavem fent a classe d'educació física, com ara fer balls o fer figures humanes o corporals.

Això és tot, espero sue us serveixi bé, ho he get extend! heheQualsevol dubte em podeu preguntar.
Andrea.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada